Monday 28 March 2016

Malaysia Top 10 Pelacur Paling Ramai Di Dunia! Mengatasi Thailand..!!



Amat mengejutkan apabila Malaysia turut tersenarai antara negara Asia yang mempunyai bilangan pekerja se@ks atau pelacur paling ramai di dunia.

Laporan tersebut dikeluarkan Portal Liveandinvestoverseas.com baru-baru ini mendedahkan sepuluh negara di seluruh dunia mempunyai bilangan pekerja s@ks teramai untuk setiap 10,000 penduduk.

Difahamkan, setiap tahun dianggarkan 3 juta masyarakat menggunakan perkhidmatan pelancongan untuk tujuan s@ks dan angka ini dijangka terus meningkat.

Daripada data yang dikumpul portal tersebut, berikut adalah sepuluh negara yang mempunyai bilangan pekerja s@ks tertinggi:

1. Venezuela
Bilangan : 119 pekerja s@ks setiap 10,000
Keadaan ekonomi yang lemah di negara ini telah meningkatkan bilangan pel@cur. Namun, hanya 20 peratus daripada pekerja s@ksual ini sebenarnya dilahirkan di Venezuela. Difahamkan, pel@curan di Venezuela adalah sah di sisi undang-undang dan dikawal selia.

2. Korea Selatan
Bilangan : 110 pekerja s@ks setiap 10,000
Bukan saja perkembangan ekonomi dan industri muzik berkembang di Korea Selatan tetapi perdagangan s@ks di negara itu juga dilihat terus meningkat meskipun terdapat sekatan undang-undang.

3. Peru
Bilangan: 102 pekerja s@ks setiap 10,000
Industri pelacuran di Peru juga adalah sah mengikut undang-undang untuk wanita berumur lebih 18 tahun jika mereka berdaftar dengan pihak berkuasa dan menunjukkan sijil kesihatan.

4. Filipina
Bilangan: 85 pekerja s@ks setiap 10,000
Pelacur di negara ini memakai tag ID “bargirl” di tempat awam dan sentiasa diuji dengan saringan STD.

5. Nigeria
Bilangan: 63 pekerja s@ks setiap 10,000
Statistik terkini pasaran pelancongan s@ks untuk wanita dewasa dari negara barat yang bercerai semakin meningkat di Nigeria.

6. China
Bilangan: 60 pekerja s@ks setiap 10,000
Pelacuran adalah haram di China tetapi ia dianggarkan menyumbang sebanyak lima peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) tahunan negara itu.

7. Brazil
Bilangan: 53 pekerja s@ks setiap 10,000
Perkhidmatan pelacuran secara peribadi (s@eks untuk wang) di Brazil adalah sah di sisi undang-undang, tetapi ia menyalahi undang-undang untuk menjalankan perniagaan pelacuran atau mengambil pelacur dalam apa-apa bidang sekalipun.

8. Malaysia
Bilangan: 52 pekerja s@ks setiap 10,000
Malaysia telah diletakkan Amerika Syarikat di dalam senarai hitam dalam kalangan negara yang mempunyai kes paling teruk isu permerdagangan manusia dan penyalahgunaan hak asasi manusia termasuk pelacuran kanak-kanak.

9. Jerman
Bilangan: 49 pekerja s@ks setiap 10,000 orang
Tidak seperti negara Kesatuan Eropah lain, aktiviti pelacuran di jalanan yang tersebar luas dan teratur adalah sah di sisi undang-undang di Jerman.

10. Thailand
Bilangan: 45 pekerja s@ks setiap 10,000 orang
Pelacuran sebenarnya menyalahi undang-undang di Thailand tetapi ia boleh ditoleransi masyarakat tempatan dan menjadi sebahagian perniagaan pelacuran yang dikawal selia...

No comments:

Post a Comment